Treceți la conținutul principal

Eroul fără pelerină

Am revenit după o luuuuungă perioadă de inactivitate pe blog, pentru a vă spune o poveste. Eram în generală atunci cînd începuse moda cu tricourile de fotbal. Toți colegii aveau cîte unul. Ba cu Zidane, ba cu Raul, ba cu Beckham, Totti, Del Piero sau Ronaldo. Ca orice copil, îți dorești să ai ce vezi la alții, așa că l-am bătut pe tata la cap cîteva zile la rînd sperînd că poate îmi ia și mie un tricou pe care să-l port cu mîndrie cînd se joacă fotbal în curtea școlii. Într-o duminică, m-a trezit de dimineață și mi-a zis să mă îmbrac. Bănuiam că orăcăiala mea l-a înduplecat, așa că m-am îmbrăcat și am fugit pe ușă spre portiera mașinii purtînd tot timpul un zîmbet lung și tîmp pe față. Bănuiala mea a fost confirmată cînd am ajuns într-un centru comercial (n-aveam bani să-mi cumpăr atunci un tricou original dintr-un magazin oficial și nici nu prea erau atunci astfel de magazine în orășelul meu de baștină), plin de tarabe cu mesele ticsite de marfă, de la șosete flaușate, pînă la uniforme pentru elevi. Ochisem încă de la intrare taraba cu tricouri așa că m-am dus glonț acolo, în timp ce tata se chinuia să țină pasul cu mine. "Ooo, tinere, ți-ar sta bine cu un tricou cu Raul!" - vînzătorul deja începuse să-și spună poezia... S-a lovit însă de refuzul meu categoric! "Beckham, Zidane, Roberto Carlos, nu?". Am crescut cu Realul galactic. Țin în continuare cu ei, dar pur și simplu nu am vrut. Apoi mi-a atras atenția un tricou din margine, izolat, alb cu dungi negre. "Ăla cu ce e? Dacă e cu Juventus să nu mi-l arăți!". "Cu Pancu tată, da e mare de tine!". Era tricoul lui Daniel Pancu de la Beșiktaș. Pancu, jucătorul care luase campionatul cu Rapid! Pancu, cel care a făcut un meci de poveste împotriva Fenerului! Nu mă interesa că era mare. Era cu Pancu! Așa că tata a dat din umeri, nedumerit și el, și mi-a luat tricoul, pe care-l am și acum. Și uite așa, în curtea școlii, cu mingea la picior, "Daniel Pancu" își croia drum printre o mulțime de clone ale lui David Beckham. "Fericirea stă în lucrurile simple" - este o vorbă adevărată! Și ce e mai frumos decît să vezi un copil cum îmbracă cu mîndrie un tricou cu numele eroului său pe spate și să-l vezi cum se bucură cînd marchează, crezînd pentru un moment că a intrat în pielea eroului său? Îmi aduc aminte și acum tunsoarea celebră "1+9" de pe ceafa lui "Pancone". Mulți zic că a fost kitschoasă, țigănească șamd. Nu contează! Pentru mine, acel "1+9" e același lucru cu "S"-ul de pe pieptul lui Superman. Ăsta e Daniel Pancu, "eroul fără pelerină"!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Mult iubită patrie…

Ce e cu tine? Arăți jalnic! Hai ridică-te! Şterge-te de praf! Ştii ce zi e azi? E 1 decembrie, ziua Ta! Hai ridică-te şi fii mândră! Prea mult ai suferit, prea mult te-ai zbătut în mizerie… azi ai dreptul să te bucuri şi să zâmbeşti! Lasă-i deoparte pe cei ce-ți vor răul, nu-i băga in seamă, măcar azi! Azi bucură-te alături de cei ce te iubesc, de noi, copiii tăi! Noi am fost şi vom fi mereu alături de tine şi la bine şi la rău. Să ştii totuşi că unii au plecat de acasă, să-şi găsească un rost. Nu fi supărată pe ei! N-a fost cu voia lor...”barbarii de tirani” de care tot nu mai scapi i-au forțat să plece, dar stai liniştită, că tot acasă la mama lor se vor intoarce. Eşti slăbită, ştiu… tâlharii au tot supt de la tine,până te-au secătuit de toate puterile, însă copiii tăi nu stau cu mâinile în sân şi ziua când sângele trădătorilor va curge pe pământul tău e tot mai aproape. Frați români, iubiți-vă patria mamă si lăsați egoismul deoparte, căci până la urmă nu averile contează; doar dou

Muzica Adevarata Cap.1: Timpuri Noi

Incepand de astazi va voi tine un curs de educatie muzicala :) Cu alte cuvinte, voi publica postari despre mai multe trupe romanesti, trupe pe care le-am ascultat si inca le mai ascult, chiar daca unele nu mai exista sau au intrat intr-un con de umbra; le ascult pentru ca asta e muzica adevarata nene! nu cichi bomb, morena-balena sau noul asta CURent muzical de cacat ce-ti omoara timpanele (ma refer aici la stilul ala enervant a lu morris,play & win, davyd deejay sau cum dracu le mai zice). Bun... incepem prima noastra lectie cu Timpuri Noi! Trupa s-a format in 1980, dar din cauza balbaitului care dadea din mana a ramas underground pana in 1991. Ca sound, aduce pe alocuri cu Red Hot Chilli Peppers, iar la versuri... sunt geniali. Timpuri Noi a ajuns la apogeu pe la mijlocul anilor '90, atunci cand am inceput si eu sa-i ascult. Aveam 4-5 ani pe atunci si prima melodie pe care am ascultat-o, daca nu cumva m-a lasat memoria, era "Vecina" parca. De atunci, ori de cate or

Judas Priest

Nu, nu este vorba despre faimoasa trupa de metal, ci despre altceva. Astazi, Libertatea.ro a prezentat un articol de tot rahatu'. Alergand cu privirea pe site-ul lor, am fost atras de un titlu cu adevarat impresionant, "Trei preoti au dansat pe manele". Bine, asta nu m-ar mira cu nimic. Orice e posibil in tara asta... Numai ca videoclipul cu respectivii preoti era ditamai fake-ul si articolul intrecea orice limita a bunului simt. Iata ce au scris "jurnalistii" de la Libertatea: " Cei trei “dansatori ai lui Dumnezeu” au monopolizat ringul de dans şi au început să alerge în stânga şi-n dreapta şi să se mişte aşa cum ştiu mai bine. Cum au auzit maneaua, preoţii au uitat de sutane, rugăciuni şi păcate, lăsându-se pradă lucrurilor lumeşti." Clipul este urmatorul: Clipul original se gaseste pe youtube si ii infatiseaza pe slujitorii Domnului, dansand pe muzica greceasca. Se pare ca respectivul clip este un viral, caci l-am gasit pe youtube in diverse varian